Atenció!
El vostre navegador bloqueja les finestres emergents (popups), si no ho desactiva no podrà recuperar instancies que estiguin sense finalitzar correctament, li recomanem que ho desactivi.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
El vostre navegador no podrà finalitzar el tràmit correctament, li recomanem que utilitzi Internet Explorer i en el cas d'utilitzar Mac OS, utilitzar Mozilla Firefox versió 51 o inferior.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té el programari Java instal·lat en la seva maquina, li recomanem que instal·li el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té una versió actualitzada del progrmari Java, li recomanem que instal·li l'última versió el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Abans de tramitar verifiqui que compleix els requisits o tingui a la documentació següent:
Si vol continuar, faci clic en "Iniciar tràmit", si vol tancar la finestra, pot fer clic en "Cancel·lar":
Requisit imprescindible estar inscrit en el Registre de Sol·licitants d'Habitatges de Protecció Oficial de Catalunya, en endavant, RSHPO. A més, el Registre és una base de dades que es crea amb la finalitat de proporcionar informació sobre la necessitat d'habitatge amb protecció oficial dels ciutadans de Sant Feliu de Guíxols, i crear una eina de control comuna i coordinada amb la Generalitat de Catalunya que garanteixi una adequada gestió i adjudicació d'aquests habitatges.
Qui ho pot demanar?
Tothom, a condició que no disposi en l'actualitat d'un habitatge en propietat en ple domini o dret de superfície d'ús o en usdefruit. Llevat de les següents situacions:
Es tracta d'un habitatge del qual s'ha declarat l'estat ruïnós i se n'ha acordat l'enderroc.
L'habitatge està inclòs en una relació definitiva de béns i drets afectats per un expedient d'expropiació.
L'habitatge té una superfície inferior a 40 m² o superfície inadequada, és a dir, inferior a 10 m² per membre de la unitat de convivència.
Es tracta d'un local que no disposa de cèdula d'habitabilitat.
L'habitatge s'ha designat judicialment com a domicili de l'altre/a cònjuge en un procediment de separació o divorci.
Sou cotitular en el domini d'un habitatge amb una quota de participació igual o inferior al 50%, per herència o per donació de pares a fills, que no té participació en un altre habitatge.
Algun membre de la unitat de convivència acredita la condició de discapacitat amb mobilitat reduïda i permanent i l'habitatge se situa en un edifici que no compleix les determinacions relatives a accés i aparells elevadors contingudes a la Llei 20/1991, de promoció de l'accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques.
Quins requisits he de complir?
Ser major d’edat o estar emancipat.
Tenir necessitat d’habitatge, d’acord amb el que preveu l’article 8.
Residir en un municipi de Catalunya; la residència s’acredita mitjançant l’empadronament en un municipi de Catalunya i és exigible, com a mínim, a la persona sol·licitant de la inscripció.
Complir el límit d’ingressos màxims i mínims que estableix la normativa dels habitatges amb protecció oficial per a les persones adjudicatàries d’aquests habitatges.
No trobar-se en les circumstàncies d’exclusió previstes en aquest Decret.
No trobar-se incapacitat per obligar-se contractualment.
Els requisits exigits per ser inscrit en el Registre s’han de complir efectivament en el moment de la presentació de la sol·licitud d’inscripció i mantenir-se al llarg de tot el període de vigència.
L’acreditació documental d’aquest compliment s’exigeix, amb caràcter general i un cop portats a terme els diversos processos d’adjudicació d’habitatges, a les persones que resultin adjudicatàries i a les que conformin les llistes d’espera, dins els terminis que s’estableixen en aquest Decret. Això no obstant, els ajuntaments poden demanar aquesta acreditació de manera anticipada.
Quins documents s'han d'aportar?
- Original i còpia del DNI / NIE de tots els membres de la unitat familiar.
- Volant i data d'empadronament al municipi.
- Original i còpia del llibre de família, si s'escau.
- Certificat de convivència, si s'escau.
- Justificació de la disminució psíquica, física, incapacitat o malaltia, si s'escau.
- Documentació en cas de divorci o separació.
- Còpia del contracte de lloguer actual.
- Ingressos dels membres de la unitat familiar majors de 18 anys: declaració de renda o certificat IRPF, vida laboral, etcètera.
Quin cost té?
Cap.
En quines dates es pot fer?
Sempre.
Com es pot presentar?
La inscripció es realitzarà mitjançant la presentació al Servei Municipal d'Habitatge, de la sol·licitud d'inscripció. Així doncs, la inscripció comporta estar inscrit en una base de dades per participar en els futurs sorteigs que es duguin a terme.
Quant triga la resposta?
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència de la Corporació, en el termini màxim d'un mes, dictarà resolució aprovant la llista d'admesos i exclosos, lloc, data i hora de començament dels exercicis, composició del tribunal qualificador i l’ordre d’actuació dels i les aspirants.(Aquesta resolució es penjarà al tràmit).
Quina documentació es lliurarà?
Còpia signada i registrada pel programa.
Quina durada té la inscripció?
Té una durada d'un any des de la resolució administrativa d’inscripció.
Abans que caduqui, algú m’avisarà per renovar?
Abans de la data de caducitat de la inscripció, es comunica aquest fet a la persona interessada, als efectes que pugui procedir a la seva renovació si escau.
En Cas que no manifesti la seva voluntat de renovar la inscripció en el termini de deu dies des de la data de caducitat, s’entén com a baixa definitiva.
Com em puc donar de baixa del Registre?
Fent-ne la notificació al registre on es va efectuar la inscripció. La sol·licitud de baixa ha d’estar signada per totes les persones majors d’edat que constaven en la sol·licitud.