Atenció!
El vostre navegador bloqueja les finestres emergents (popups), si no ho desactiva no podrà recuperar instancies que estiguin sense finalitzar correctament, li recomanem que ho desactivi.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
El vostre navegador no podrà finalitzar el tràmit correctament, li recomanem que utilitzi Internet Explorer i en el cas d'utilitzar Mac OS, utilitzar Mozilla Firefox versió 51 o inferior.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té el programari Java instal·lat en la seva maquina, li recomanem que instal·li el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té una versió actualitzada del progrmari Java, li recomanem que instal·li l'última versió el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Abans de tramitar verifiqui que compleix els requisits o tingui a la documentació següent:
Si vol continuar, faci clic en "Iniciar tràmit", si vol tancar la finestra, pot fer clic en "Cancel·lar":
Són obres que no requereixen projecte tècnic per a la seva execució i comprenen les de reforma, manteniment, millora i adequació que no alterin l’estructura o afectin la seguretat de les construccions existents i en tot cas no afectin:
a) Els fonaments o els elements estructurals.
b) El volum o les superfícies construïdes.
c) L’ús urbanístic.
d) El nombre d’habitatges, establiments o altres elements susceptibles d’aprofitament privatiu independent.
Qui ho pot demanar?
El promotor de l'obra o el/la representant, en nom seu, degudament autoritzat/da i acreditat/da.
Quin cost té?
El que estableixen les Ordenances fiscals municipals reguladores dels impostos i taxes:
Codi: 6311: 56,00 € (taxa municipal corresponent)
S'aplicarà el 3,9% sobre la base imposable del pressupost (Codi 1801)
En cas d'ocupació de via pública s'aplicarà el càlcul dels metres d'ocupació x dies x coeficient corrector x valor de mercat (Codi 6322)
Pel que fa a la reparació/rehabilitació de façanes i a l'execució d'obres en edificis catalogats, els titular podrán sol·licitar la bonificació del 95 % de la quota de l'impost de construccions, instal·lacions i obres i la deducció de la taxa per tramitació de l'expedient fins al límit que aquesta permeti, si es fa expressament la petició de bonificació en el mateix moment de presentar la comunicació prèvia de realització d'obres menors (a tal efecte, caldrà presentar també un nou formulari anomenat "Devolució d'ingressos" que es troba d'igual manera a la seu electrònica municipal). Les taxes abonades en concepte d'ocupacions de via pública relacionades amb obres no seran bonificades.
Quins documents s'han de portar?
Imprès de sol·licitud de llicència d'obres menors segons model normalitzat, degudament complimentat i signat pel promotor de l'obra o el/la representant acreditat/da.
En cas d'actuar en representació d'una persona jurídica, caldrà aportar còpia dels poders. En el supòsit d'actuar en representació d'una altra persona física, caldrà presentar poders o una autorització per escrit i signada per la persona representada.
Autoliquidació de les taxes i l'impost:
de les taxes administratives per llicències urbanístiques d'obres menors. Codi: 6311 Preu - 56 €
de l'impost de construccions, instal·lacions i obres en obres amb pressupost de fins a 150.000 €. El tipus de gravamen que s'aplicarà és el 3,9% sobre la base imposable del pressupost que presenta l'interessat/da (Codi: 1801)
de la taxa per ocupació de la via pública, si s'escau (Codis: 6322a / 6322b)
Cal generar el document de pagament amb codi de barres aquí i triar les opcions corresponents. Posteriorment, es pot fer efectiu el pagament per qualsevol mitjà dels indicats en el full d'autoliquidació o directament a http://ciutada.guixols.cat/pagaments amb el codi de barres que apareix al document generat.
Document on es descriguin escrita i/o gràficament les obres amb indicació de la seva extensió i situació. En el cas de construcció o rehabilitació de tanques o murs que modifiquin la distribució de l'espai interior d'un habitatge o local, s'hauran de presentar també plànols de l'estat actual i de la reforma que es vol dur a terme.
Nomenament del contractista.
Fotografies de l'estat actual quan les obres afectin la façana.
Plànols de façana a color en el cas que les obres afectin la façana i estiguin situades a les zones 1,2,4 i 5 del POUM.
Pressupost detallat de les obres a fer i dels materials a utilitzar.
Per a les obres menors detallades a continuació, caldrà aportar també el full d'assumpció de la Direcció d'obra signada per un facultatiu competent i visat pel corresponent col·legi professional:
la col·locació de marquesines per a comerços
la col·locació de ponts, bastides i similars
l'estintolament de façanes
la reparació de cobertes i terrats
la construcció de pous i fosses sèptiques
la modificació de balcons, lleixes o elements sortints
la col·locació d'elements mecànics de les instal·lacions i terrasses o terrats
la construcció de barraques provisionals d'obres
execució o modificació d'obertures que afectin les façanes
canvis o reparacions puntuals d'elements estructurals -quan es produeixin runes o terres, s'haurà de presentar: *valoració del volum previsible de generació de materials residuals i la definició de les seves característiques (pes, volum, quantitat i qualitat).
valoració del volum previsible de generació d'excedents de materials reutilitzables, definició de les característiques i destinació prevista.
En quines dates es pot fer?
Sempre, mentre no afecti obres o activitats públiques.
Com es pot presentar?
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), hauran de presentar-lo telemàticament a la seu electrònica, utilitzant el tràmit d’instància genèrica i adjuntant tota la documentació requerida (cal certificat digital).
La resta, també poden presentar el tràmit:
Per correus o presencialment en horari d'atenció al públic (9:00 a 14:00 hores) a:
Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols
Àrea d'Urbanisme (2n pis)
Plaça del Mercat 1 d'octubre de 2017, 6-9 17220 - Sant Feliu de Guíxols
Tlf: 972 32 70 13
Quant temps triga la resposta?
Com a màxim 1 mes després de l'entrada en el registre municipal de tota la documentació preceptiva, la persona interessada rebrà una resolució expressa, en el cas que la verificació formal i tècnica de la sol·licitud i documentació presentada sigui correcta. En el cas que aquesta sigui incorrecta o insuficient, l'interessat/da rebrà una notificació abans d' un mes a partir de l'entrada al registre municipal, requerint-ne l'esmena.
Quina documentació es lliurarà?
Acord de concessió, suspensió o denegació de la llicència d'obres menors a l'adreça que l'interessat/da indiqui a la sol·licitud.