Atenció!
El vostre navegador bloqueja les finestres emergents (popups), si no ho desactiva no podrà recuperar instancies que estiguin sense finalitzar correctament, li recomanem que ho desactivi.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
El vostre navegador no podrà finalitzar el tràmit correctament, li recomanem que utilitzi Internet Explorer i en el cas d'utilitzar Mac OS, utilitzar Mozilla Firefox versió 51 o inferior.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té el programari Java instal·lat en la seva maquina, li recomanem que instal·li el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té una versió actualitzada del progrmari Java, li recomanem que instal·li l'última versió el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Abans de tramitar verifiqui que compleix els requisits o tingui a la documentació següent:
Si vol continuar, faci clic en "Iniciar tràmit", si vol tancar la finestra, pot fer clic en "Cancel·lar":
Descripció: mitjançant la Comunicació de canvi d'activitat econòmica existent en un establiment la persona interessada posa en coneixement de l’Administració el canvi de titularitat d’una activitat econòmica existent, de les incloses en l’annex de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica.
En cas de transmissió de l’activitat econòmica, la persona que esdevingui titular ha de comunicar a l’Administració les dades necessàries a través dels mitjans habilitats i ha de manifestar explícitament que manté els requisits i les condicions de funcionament corresponents a l’habilitació que té l’activitat i que se subroga en els drets i obligacions administratius que en deriven.
Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan correspongui.
L’activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic.
Disposar de tots els títols habilitants, necessaris per a l’exercici de l’activitat.
En el cas d’establiments de comerç al detall d’aliments i begudes i provisió de menjars preparats, podeu comprovar els requisits en matèria de salut alimentària en el quadre adjunt.
Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.
Taxes associades amb la posada en marxa d’una activitat o establiment:
El titular d’una activitat econòmica o d’un establiment ha de disposar del comprovant del pagament de la taxa abans d’iniciar l’activitat.
La manca de pagament de la taxa relativa a l’activitat econòmica abans que s’iniciï comporta deixar sense efecte la comunicació.
La manca de pagament de la taxa relativa a l’activitat econòmica, en els supòsits de règims d’intervenció prèvia, comporta que es consideri que el titular ha desistit de la sol·licitud.
Quin cost té?
El que estableixin les Ordenances fiscals per a la taxa administrativa corresponent: 138,00 € Per generar el document de pagament amb codi de barres cliqueu aquí i trieu el codi: 6460
Quan s'ha de presentar la comunicació?
La comunicació de canvi de titularitat d'activitat econòmica existent en un establiment es presenta abans d’iniciar l’activitat la nova persona titular i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme i sempre que la intervenció prèvia preceptiva segons la normativa sectorial hagi finalitzat favorablement.
Quina documentació s'ha d'aportar?
Comunicació de canvi de titularitat d’activitat econòmica existent en un establiment d’acord amb el model normalitzat.
Justificant acreditatiu que s’ha realitzat el pagament de la taxa corresponent.
Declaració responsable en matèria de salut alimentària, si es tracta d’un establiment afectat pel Reial decret llei 191/2011 (imprès de declaració adjunt a documents).
Declaració responsable per espectacles públics i activitats recreatives, si es tracta d’un establiment afectat pel Decret 112/2010 (imprès de declaració adjunt a documents)
A la comunicació s'haurà de manifestar explícitament:
Que es mantenen els requisits i les condicions de funcionament corresponents a l’habilitació que té l’activitat i que se subroga en els drets i obligacions administratius que en deriven.
Que s’ha estat informat/da dels requisits establerts per la normativa vigent per a accedir a l’exercici de l’activitat, i la persona interessada es compromet a mantenir-ne el compliment durant l’exercici de l’activitat i realitzar les revisions periòdiques necessàries d’acord amb el certificat aportat.
Que es disposa de tots els títols habilitants necessaris per a l’exercici de l’activitat.
Que es disposa de la pòlissa i assegurança de responsabilitat civil o el contracte d’assegurances o altres garanties, per aquelles tipologies d’activitat en les que la normativa vigent ho estableixi, i que es compromet que estarà en vigor quan s’obri l’establiment i durant l’exercici de l’activitat.
Que en cas d’actuar com a representant legal, s’aporta la documentació acreditativa d’aquesta representació per tramitar aquesta comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
Que es compromet a comunicar formalment a la finestreta única empresarial (a través de l’Ajuntament, l’OGE o el Canal Empresa) els canvis o modificacions que es realitzin a l’activitat i que afectin les dades consignades en aquesta comunicació, així com el cessament definitiu.
Que es compromet a no obstaculitzar la funció verificadora que per part de l’administració pública competent es pugui efectuar.
Efectes de la presentació de la documentació:
Un cop efectuada la comunicació, l’exercici de l’activitat es pot iniciar sota l’exclusiva responsabilitat de les persones titulars i tècniques que hagin emès certificacions, i alhora, l’Administració pot dur a terme qualsevol actuació de comprovació.
La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l’activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, no dona cobertura a efectes contraris a l’ordenament vigent.
Si en la revisió dels compliments dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat es podrà iniciar un procediment d’esmena.
L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.
Amb caràcter general, l’Administració està facultada per verificar la conformitat de les dades que es contenen en aquest formulari.
Qui la pot presentar?
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal (en aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua).
Com es pot presentar?
Per mitjans electrònics.
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 7.1.b de la Llei 18/2020 (els emprenedors i els titulars de les activitats econòmiques, i les persones autoritzades per aquest o llurs representants, tenen el deure de relacionar-se digitalment amb les administracions públiques implicades), hauran de realitzar el tràmit telemàticament a través de la seu electrònica utilitzant el botó iniciar tràmit, i adjuntant tota la documentació requerida i la instància especifica del tràmit (cal certificat digital).
Termini de resolució:
No hi ha resolució.
Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestra única empresarial (a través de l’Ajuntament, l’OGE o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l’Administració per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.
Silenci administratiu:
No opera.
Vies de reclamació:
Les ordinàries del procediment administratiu.
Pèrdua d’eficàcia dels efectes de la comunicació:
L’administració competent pot declarar la pèrdua d’eficàcia dels efectes de la comunicació en els següents casos:
Si no s’ha iniciat l’activitat comunicada transcorreguts tres mesos des de la presentació de la comunicació.
Si s’interromp l’activitat de l’establiment durant més de sis mesos consecutius, sempre que aquesta inactivitat no estigui justificada per l’estacionalitat del negoci.
Si consta l’exercici d’una segona activitat habilitada posteriorment al mateix establiment, sempre que l’exercici d’ambdues activitats sigui incompatible i el títol habilitant obtingut per a l’exercici de la primera activitat ja no estigui a nom del titular de la segona activitat.
Els titulars de les activitats han de comunicar a l’Administració el cessament definitiu a través dels mitjans habilitats per la finestra única empresarial (a través de l’Ajuntament, l’OGE o el Canal Empresa).
Altra informació d'interès:
La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l’activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l’ordenament vigent.
Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena.
L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.