Atenció!
El vostre navegador bloqueja les finestres emergents (popups), si no ho desactiva no podrà recuperar instancies que estiguin sense finalitzar correctament, li recomanem que ho desactivi.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
El vostre navegador no podrà finalitzar el tràmit correctament, li recomanem que utilitzi Internet Explorer i en el cas d'utilitzar Mac OS, utilitzar Mozilla Firefox versió 51 o inferior.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té el programari Java instal·lat en la seva maquina, li recomanem que instal·li el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té una versió actualitzada del progrmari Java, li recomanem que instal·li l'última versió el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Abans de tramitar verifiqui que compleix els requisits o tingui a la documentació següent:
Si vol continuar, faci clic en "Iniciar tràmit", si vol tancar la finestra, pot fer clic en "Cancel·lar":
Permís que dona l'Ajuntament per ocupar, durant un període de temps i per un espai determinats, la via pública amb elements relacionats amb obres, com per exemple bastides, contenidors d'obres, sacs de recollida de runa, plataformes, mòbils, màquines elevadores, camions grua o materials.
Qui ho pot demanar?
El promotor de l'obra, el/la representant, en nom seu, degudament autoritzat/da i acreditat/da, o qualsevol persona o empresa que tingui necessitat de col·locar algun dels elements anteriorment esmentats i que tingui relació amb l'obra que es realitza a la finca per a la qual se sol·licita l'ocupació. Prèviament, cal haver tramitat la corresponent llicència municipal d'obres majors o menors o haver comunicat la realització d'obres menors a l'Ajuntament. És habitual que l'interessat/da demani l'ocupació de via pública que necessita expressament en el mateix moment d'efectuar la sol·licitud de llicència municipal d'obres, omplint l'apartat existent per aquest concepte a la sol·licitud corresponent a la llicència municipal d'obres majors, llicència d'obres menors o comunicació de realització d'obres menors. Si no es demana en el moment d'efectuar la llicència o comunicació d'obres, l'interessat/da podrà demanar el permís d'ocupació de la via pública amb els elements de la construcció que calgui, quan ho consideri oportú i mentre duri el període de vigència de la llicència municipal d'obres o de la comunicació d'obres atorgada.
Quin cost té?
El que estableixen les Ordenances fiscals municipals reguladores dels impostos i taxes: quota/taxa administrativa= valor de mercat d'aprofitament mitjà per m² d'ocupació efectiva per dies previstos de col·locació dels elements de la construcció per coeficient corrector bàsic. - Codi de la taxa 6322: 0,41 x m² d'ocupació x dies d'ocupació x 1,79 (-50 m²) - Codi de la taxa 6322: 0,41 x m² d'ocupació x dies d'ocupació x 0,45 (+50 m2)
Cal generar el document de pagament amb codi de barres aquí i triar les opcions corresponents. Posteriorment, es pot fer efectiu el pagament per qualsevol mitjà dels indicats en el full d'autoliquidació o directament a http://ciutada.guixols.cat/pagaments amb el codi de barres que apareix al document generat.
Quins documents s'han de portar?
Quan l'ocupació de la via pública es sol·licita expressament en el mateix moment d'efectuar la sol·licitud de llicència municipal d'obres majors, d'obres menors o de comunicació de realització d'obres menors, només s'haurà d'omplir l'apartat existent a tal efecte als impresos normalitzats de sol·licitud de les esmentades llicències/comunicació.
Quan l'ocupació de la via pública es demana temps després que s'hagi sol·licitat llicència municipal d'obres majors, d'obres menors o de comunicació de realització d'obres menors, s'haurà d'omplir una sol·licitud tipus model general normalitzat que ha de contenir les següents dades:
Identificació del sol·licitant i del representant (sempre que n'hi hagi) de la persona física o jurídica, amb indicació de totes les dades socials i fiscals.
Descripció detallada de l'ocupació de la via pública que motiva la sol·licitud d'autorització (és a dir, instal·lació de contenidor per a recollida de runes, muntatge de bastida per arranjar la façana, col·locació de tanques de protecció...).
Nom del carrer on es vol dur a terme l'ocupació, amb indicació del/s número/s, mides de l'ocupació (per exemple, bastida de 5m2, contenidor de runes de 2m2, ocupació de 15 m² amb tanques...), dies que es preveuen que haurà de durar l'ocupació de via pública, núm. d'expedient de la llicència municipal d'obres sol·licitada amb anterioritat i amb el qual haurà d'anar relacionada l'ocupació i referència cadastral de la finca o es realitzen les obres per a les quals es demana ocupació de via pública.
Imprès d'autoliquidació de la taxa administrativa per ocupacions de via pública relacionades amb obres (codi 6322). *2 exemplars de projecte tècnic signat per tècnic competent i/o visat pel col·legi i full d'assumpció de la direcció dels treballs en cas de la construcció de ponts o del muntatge de bastides de gran mida.
Plànols de l'ocupació de la via pública on es descrigui gràficament aquesta ocupació amb indicació de la seva extensió i situació dels elements que es pretenen instal·lar (és el cas d'ocupacions de la via pública de grans dimensions amb materials de la construcció, contenidors o tanques).
En quines dates es pot fer?
Sempre mentre no afecti obres o activitats públiques.
Com es pot presentar?
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), hauran de presentar-lo telemàticament a la seu electrònica, utilitzant el tràmit d’instància genèrica i adjuntant tota la documentació requerida (cal certificat digital).
La resta, també poden presentar el tràmit:
Per correus o presencialment en horari d'atenció al públic (9:00 a 14:00 hores) a:
Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols
Àrea d'Urbanisme (2n pis)
Plaça del Mercat 1 d'octubre de 2017, 6-9 17220 - Sant Feliu de Guíxols
Tlf: 972 32 70 13
Quant temps triga la resposta?
Si l'ocupació de la via pública se sol·licita expressament en el mateix moment d'efectuar la sol·licitud de llicència municipal d'obres majors, d'obres menors o de comunicació de realització d'obres menors, omplint l'apartat existent a tal efecte als impresos normalitzats de sol·licitud de les esmentades llicències/comunicació, l'ocupació de la via pública s'entendrà simultàniament atorgada quan s'hagi concedit també la llicència municipal d'obres (en el termini màxim d'un mes després de l'entrada).