Si vol continuar, faci clic en "Iniciar tràmit", si vol tancar la finestra, pot fer clic en "Cancel·lar":
La instal·lació de càmeres de lectura de matrícules en el nucli antic té com a objecte consolidar l'espai per a vianants d’aquesta zona, tot afavorint un model de mobilitat més sostenible per al nostre municipi i també per donar un important impuls al comerç urbà.
Les càmeres instal·lades estan equipades amb un lector automàtic de matrícules, i mitjançant un programari informàtic es compararan aquestes matrícules amb una base de dades on figuraran els vehicles autoritzats. Qualsevol entrada de vehicles no autoritzats al nucli antic de la ciutat serà sancionada de forma automàtica pel sistema.
L’àmbit d’actuació al qual dona cobertura la instal·lació de lectura de matrícules són els següents carrers del nucli antic:
- Carrer de la Creu, del nº 1 al 46, ambdós inclosos.
- Carrer de Sant Antoni, tots els números.
- Carrer de Sant Domènech, del nº 1 al 55, ambdós inclosos.
- Carrer Sant Pere, tots els números.
- Carrer Sant Joan, tots els números.
- Carrer Hospital, del nº 19 al 39, ambdós inclosos.
- Placeta Sant Joan, tots els números.
- Carrer Mall, del nº 1 al 10, ambdós inclosos.
- Carrer Major, del nº 1 al 41, ambdós inclosos.
- Carrer Joan Maragall, nº 1 al 8, ambdós inclosos.
- Carrer Penitència, nº 1 al 42, ambdós inclosos.
- Carrer Mossèn Cinto Verdaguer, tots els números.
- Carrer Sant Llorenç, tots els números.
- Carrer de la Rutlla, tos els números.
- La Rambla, tots els números.
- Carrer Anselm Clavé, tos els números.
- Carrer Estret, tots els números.
- Carrer Especiers, tots els números.
- Carrer de la Notaria, tots els números.
- Carrer del Forn Vell, tos els números.
- Carrer Joan Goula, del nº 4 al 36, ambdós inclosos.
- Carrer de les Voltes, tots els números.
- Travessia de les Voltes, tots els números.
- Carrer del Call, tots els números.
- Travessia del Call, tots els números.
Un cop acabat el període de proves de la instal·lació que va començar el setembre de 2022 i durant el qual s'ha informat els conductors dels vehicles no autoritzats de la infracció comesa, el sistema de control ja ha entrat en funcionament.
Es prohibeix la circulació i estacionament de vehicles (incloent bicicletes, vehicles de mobilitat personal, patinets i patins) als carrers de l'àrea de vianants de la zona baixa del casc antic, a excepció d'aquells que compleixin algun dels següents supòsits:
Autoritzacions de caràcter ordinari:
Residents dels carrers de l'àrea de vianants de la zona baixa casc antic.
- S’autoritzarà un màxim de dos vehicles per plaça d’aparcament que consti per gual autoritzat. La resta de residents, s’autoritzarà l’accés pel temps indispensable per realitzar només tasques de càrrega i descàrrega de persones o materials. Caldrà acreditar la residència de l’interessat a la zona, mitjançant qualsevol tipus de prova admesa en dret (certificat d’empadronament, contracte de lloguer, altres). Als efectes del present apartat, també s’entendrà per resident les persones que disposin d’una segona residència a la zona afectada per les limitacions.
- Comerciants d’establiments ubicats a l'àrea de vianants de la zona baixa casc antic. S’autoritzarà un màxim de dos vehicles per establiment, els quals disposaran d’autorització d’accés pel temps indispensable per realitzar només tasques de càrrega i descàrrega de persones o materials. Caldrà acreditar la condició de comerciant a la zona mitjançant qualsevol tipus de prova admesa en dret (contracte de treball, contracte de lloguer, llicència municipal, altres).
- Transportistes de vehicles isotèrmics que hagin de circular per la zona d’actuació. Els transportistes de vehicles isotèrmics que hagin de realitzar tasques de descàrrega de mercaderies a la zona afectada, on no es pugui trencar la cadena de fred, podran sol·licitar la corresponent autorització d’accés. Caldrà acreditar que les mercaderies que transporten han de mantenir la cadena de fred.
- Empreses que ofereixin serveis periòdics amb maquinària pesant i/o voluminosa. Caldrà especificar a la petició els treballs que es realitzaran i el tipus de maquinària que es transporta.
- Vehicles de serveis d’urgència (serveis sanitaris, bombers, policia, protecció civil, etc.). Els vehicles destinats a serveis d’urgència podran accedir a la zona de vianants quan ho requereixi el servei que estiguin prestant.
Autoritzacions per circumstàncies especials i d’interès general:
Cal comunicació mitjançant correu electrònic a l’adreça cameres@guixols.cat indicant el motiu per accedir-hi, així com la marca, el model i la matrícula del/s vehicle/s i el punt d’accés:
- Persones amb mobilitat reduïda i/o assistents de persones amb mobilitat reduïda que hagin de circular per la zona d’actuació. S’haurà de sol·licitar l’accés directament a la Policia local de Sant Feliu de Guíxols mitjançant el correu electrònic cameres@guixols.cat, on s’ha de comunicar el país, la matrícula, la marca i model del vehicle que transporti a la persona interessada. Si es tracta d’una actuació urgent, aquesta comunicació es podrà realitzar com a màxim fins a 24 hores després de l’entrada en la zona de l’àmbit d’actuació mitjançant el correu electrònic ressenyat. Caldrà adjuntar a la petició la targeta d’estacionament per persones amb mobilitat reduïda o la targeta acreditativa de la discapacitat emesa per l’òrgan competent.
- Empreses constructores que disposin de llicència d’obres: L’empresa constructora que tingui llicència d’obres a l’àmbit d’actuació, haurà de sol·licitar l’autorització d’accés dels vehicles industrials que hagin d’accedir a la zona afectada directament a la Policia Local de Sant Feliu de Guíxols mitjançant el correu electrònic cameres@guixols.cat, comunicant el país, la matrícula, la marca i el model del vehicle industrial. També caldrà anotar a la petició el número d’expedient de la llicència d’obres autoritzada per l’Ajuntament. Per l’ocupació de la via pública i/o pel tall de carrers, si s’escau, hauran de seguir un procediment paral·lel i independent a aquest tràmit. Caldrà indicar l'hora i dia d'arribada i temps previst per fer la gestió.
- Empreses de serveis bàsics (aigua, electricitat, sanejament, telecomunicacions, servei municipal de recollida d’escombraries, gas natural, etc.): Les empreses subministradores de serveis que disposi de clients i/o instal·lacions dins de l’àmbit d’actuació ha de sol·licitar accés directament a la Policia local de Sant Feliu de Guíxols mitjançant el correu electrònic cameres@guixols.cat, on s’ha de comunicar el país, la matrícula, la marca i model del vehicle comercial. Si es tracta d’una actuació urgent, aquesta comunicació es podrà realitzar com a màxim de 24 hores després de l’entrada en la zona de l’àmbit d’actuació mitjançant el correu electrònic ressenyat. Caldrà indicar l'hora i dia d'arribada i temps previst per fer la gestió.
- Els vehicles logotipats dels serveis d’urgència i emergéncia (serveis sanitaris, bombers, policia, protecció civil, etc.), podran accedir a la zona sense autorització ni comunicació prèvia quan ho requereixi el servei que hagin de prestar.
- Els vehicles que traslladin els estadants d’hotels situats dins la zona.
L'Ajuntament podrà concedir altres autoritzacions de caràcter temporal quan es justifiqui la necessitat d'accés, la qual serà prèviament valorada pels tècnics corresponents.
Prohibició d’estacionament:
En cap cas, l’autorització d’accés a la zona de vianants dona autorització per estacionar. Als efectes del present apartat, s’entén per estacionament la definició que d’aquest terme realitza la normativa vigent en matèria de trànsit i seguretat viària.
La duració de l’autorització per circumstàncies especials i d’interès general serà d’un any a comptar des de la data d’aprovació. Aqueta es prorrogarà automàticament, llevat que s'informi dels canvis de vehicles autoritzats.
La duració de les autoritzacions extraordinàries seran pel temps mínim imprescindible segons cada cas. Aquesta duració serà establerta pels tècnics encarregats d’acord amb les necessitats del cas i la documentació aportada per la persona interessada.
Aquest tràmit és gratuït
Instància genèrica indicant:
El tràmit es pot realitzar sempre, en tot cas, els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), i les persones no obligades que prefereixin realitzar el tràmit telemàtic (cal certificat digital), hauran d'adjuntar tota la documentació requerida a la instància especifica del tràmit.
La resta d'interessats poden presentar el tràmit a través d'una instància genèrica:
Presencialment, a qualsevol de les oficines de registre els dies laborables (de dilluns a divendres no festius) de 9:00 a 14:00 hores (cal cita previa):
Ajuntament, a la Plaça del Mercat 1 d'octubre de 2017 6-9 (972 32 70 00)
Centre cívic Vilartagues, a la Plaça Salvador Espriu 2-4 (972 82 01 01)
Per correu postal, adreçant-se a:
Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols
Plaça del Mercat 1 d'octubre de 2017 6-9
17220 Sant Feliu de Guíxols (Girona)
En un termini màxim de 10 dies la persona interessada rebrà un correu electrònic o trucada on se l’informarà si s’ha atorgat o no l’autorització.
En cas de denegació de l’autorització, s’emetrà resolució en el termini màxim de 3 mesos.
Instància presentada, amb el segell de registre d'entrada.
Policia Local: cameres@guixols.cat
En un termini màxim de 10 dies la persona interessada rebrà un correu electrònic o trucada on se l informarà de si s ha atorgat o no l autorització. En cas de denegació de l autorització, s emetrà resolució en el termini màxim de 3 mesos.
Negatiu
Policia Local