Si vol continuar, faci clic en "Iniciar tràmit", si vol tancar la finestra, pot fer clic en "Cancel·lar":
Normativa reguladora:
Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l’activitat econòmica
Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis
Decret llei 1/2009, del 22 de desembre, d’ordenació dels equipaments comercials
Descripció: mitjançant la Comunicació d’inici d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica (vegeu columna corresponent a “Projecte + certificat tècnic”), i hi adjunta el projecte i certificat tècnics acreditatius del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l'exercici de l'activitat.
Amb aquest formulari no es poden comunicar els establiments turístics de turisme rural, els quals es comuniquen amb un formulari específic que trobareu a:
ttps://canalempresa.gencat.cat/ca/03_sectors_d_activitat/06_hostaleria_i_turisme/establiments_turistics/
Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan correspongui.
L’activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic.
Disposar del projecte tècnic de l’activitat, redactat i signat per un tècnic competent, així com del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l’activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic competent segons model adjunt.
Disposar de tots els títols habilitants, necessaris per a l’exercici de l’activitat. En el cas d’establiments de comerç al detall d’aliments i begudes, restaurants i establiments de menjar; provisió de menjars preparats, bars i bars-restaurants, podeu comprovar els requisits en matèria de salut alimentària en el quadre adjunt.
En cas que l’activitat a desenvolupar es consideri de risc important en matèria d’incendis, segons el que preveu la Llei 3/2020 (vegeu columna corresponent “Requereix informe previ d’incendis”), de forma prèvia a fer la comunicació cal:
Obtenir l’informe previ en matèria d’incendis
Un cop es rebi l’informe previ en matèria d’incendis, s’haurà de contactar amb una entitat col·laboradora de l’Administració (ECA) per tal d’obtenir el certificat d’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis.
Presentar el corresponent certificat de comprovació favorable en matèria d’incendis (si s’escau).
Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.
El titular d’una activitat econòmica o d’un establiment ha de disposar del comprovant del pagament de la taxa abans d’iniciar l’activitat.
La manca de pagament de la taxa relativa a l’activitat econòmica abans que s’iniciï comporta deixar sense efecte la comunicació.
La manca de pagament de la taxa relativa a l’activitat econòmica, en els supòsits de règims d’intervenció prèvia, comporta que es consideri que el titular ha desistit de la sol·licitud.
El que estableixin les Ordenances fiscals per a la taxa administrativa corresponent: 325,00 € (codi: 6415.a)
El pagament de l'autoliquidació es farà efectiu durant el tràmit.
La comunicació d’inici d’activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat tècnic es presenta abans d’iniciar l’activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme i sempre que la intervenció prèvia preceptiva segons la normativa sectorial hagi finalitzat favorablement.
Comunicació d’inici d’activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat d’acord amb el model normalitzat.
Projecte tècnic signat per un tècnic competent. En cas de tractar-se d’un establiment comercial amb una superfície de venda compresa entre 400 i 2.499 m2, o un establiment comercial singular amb una superfície compresa entre 400 i 4.999 m2, el projecte a més haurà de contenir:
plànol de situació,
plànol de la planta de l’establiment en què consti la superfície de venda amb la distribució de l’oferta comercials,
plànol en què consti la dotació de places d’aparcament mínimes. En el cas que estigui justificada una rebaixa de places d’aparcament, cal disposar de l’informe justificatiu municipal corresponent.
En el cas d’establiments comercials amb una superfície de venda compresa entre 400 i 2.499 m2 o d’establiments comercials singulars amb una superfície compresa entre 400 i 4.999 m2, adjuntar el formulari adjunt a documents (Comunicació establiments comercials).
Certificat del tècnic competent, que sigui responsable de la posada en funcionament de l’activitat, d’acord amb el projecte presentat.
Acta de comprovació favorable en matèria en cas que l’activitat a desenvolupar sigui considerada de risc important en matèria d’incendis, segons el que preveu la Llei 3/2010.
Justificant acreditatiu que s’ha realitzat el pagament de la taxa corresponent.
Declaració responsable en matèria de salut alimentària, si es tracta d'un establiment afectat pel Reial decret llei 191/2011 (imprès declaració adjunt a documents).
Declaració responsable per espectacles públics i activitats recreatives, si es tracta d'un establiment afectat pel Decret 112/2010 (imprès declaració adjunt a documents).
Que s’ha estat informat/da dels requisits establerts per la normativa vigent per a accedir a l’exercici de l’activitat, i la persona interessada es compromet a mantenir-ne el compliment durant l’exercici de l’activitat i realitzar les revisions periòdiques necessàries d’acord amb el certificat aportat.
Que es disposa de tots els títols habilitants necessaris per a l’exercici de l’activitat.
Que es disposa de la pòlissa i assegurança de responsabilitat civil o el contracte d’assegurances o altres garanties, per aquelles tipologies d’activitat en les que la normativa vigent ho estableixi, i que es compromet que estarà en vigor quan s’obri l’establiment i durant l’exercici de l’activitat.
Que en cas d’actuar com a representant legal, s’aporta la documentació acreditativa d’aquesta representació per tramitar aquesta comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
Que es compromet a comunicar formalment a la finestreta única empresarial (a través de l’Ajuntament, l’OGE o el Canal Empresa) els canvis o modificacions que es realitzin a l’activitat i que afectin les dades consignades en aquesta comunicació, així com el cessament definitiu.
Que es compromet a no obstaculitzar la funció verificadora que per part de l’administració pública competent es pugui efectuar.
Un cop efectuada la comunicació, l’exercici de l’activitat es pot iniciar sota l’exclusiva responsabilitat de les persones titulars i tècniques que hagin emès certificacions, i alhora, l’Administració pot dur a terme qualsevol actuació de comprovació.
La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l’activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, no dona cobertura a efectes contraris a l’ordenament vigent.
Si en la revisió dels compliments dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat es podrà iniciar un procediment d’esmena.
L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.
Amb caràcter general, l’Administració està facultada per verificar la conformitat de les dades que es contenen en aquest formulari.
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal (en aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua).
Per mitjans electrònics.
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 7.1.b de la Llei 18/2020 (els emprenedors i els titular de les activitats econòmiques, i les persones autoritzades per aquest o llurs representants, tenen el deure de relacionar-se digitalment amb les administracions públiques implicades), hauran de realitzar el tràmit telemàticament a través de la seu electrònica utilitzant el botó iniciar tràmit, i adjuntant tota la documentació requerida i la instància especifica del tràmit (cal certificat digital).
No hi ha resolució.
Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestra única empresarial (a través de l’Ajuntament, l’OGE o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l’Administració per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.
No opera.
Les ordinàries del procediment administratiu.
L’administració competent pot declarar la pèrdua d’eficàcia dels efectes de la comunicació en els següents casos:
Si no s’ha iniciat l’activitat comunicada transcorreguts tres mesos des de la presentació de la comunicació.
Si s’interromp l’activitat de l’establiment durant més de sis mesos consecutius, sempre que aquesta inactivitat no estigui justificada per l’estacionalitat del negoci.
Si consta l’exercici d’una segona activitat habilitada posteriorment al mateix establiment, sempre que l’exercici d’ambdues activitats sigui incompatible i el títol habilitant obtingut per a l’exercici de la primera activitat ja no estigui a nom del titular de la segona activitat.
Els titulars de les activitats han de comunicar a l’Administració el cessament definitiu a través dels mitjans habilitats per la Finestra Única Empresarial.
La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l’activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l’ordenament vigent.
Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena.
L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.
Àrea d'Urbanisme i Obres
Urbanisme