Atenció!
El vostre navegador bloqueja les finestres emergents (popups), si no ho desactiva no podrà recuperar instancies que estiguin sense finalitzar correctament, li recomanem que ho desactivi.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
El vostre navegador no podrà finalitzar el tràmit correctament, li recomanem que utilitzi Internet Explorer i en el cas d'utilitzar Mac OS, utilitzar Mozilla Firefox versió 51 o inferior.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té el programari Java instal·lat en la seva maquina, li recomanem que instal·li el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té una versió actualitzada del progrmari Java, li recomanem que instal·li l'última versió el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Abans de tramitar verifiqui que compleix els requisits o tingui a la documentació següent:
Si vol continuar, faci clic en "Iniciar tràmit", si vol tancar la finestra, pot fer clic en "Cancel·lar":
La bústia de comunicacions és un canal per comunicar únicament fets relacionats amb accions o omisions que puguin ser constitutives d'infracions penals o administratives o contraries al dret de la Unio en els termes previstos en la Llei 2/2023 de l'Ajuntamentde Sant Feliu de Guíxols i els seus organismes depenents.
Per queixes i suggeriment, l'Ajuntament posa a disposició de la ciutadania altres canals de comunicació
El canal de Denúncies és un espai que permet que qualsevol persona posi en coneixement de l’administració:
1.- Qualsevol acció o omissió contrària als principis de bon govern.
2.- Qualsevol acció u omissió contrària al dret de la Unió Europea sempre que:
a) Estiguin dins de l'àmbit d'aplicació dels actes de la Unió Europea enumerats en l'annex de la Directiva (UE) 2019/1937, relatiu a la protecció dels informants sobre infracions del Dret Europeu.
b) Afectin als interessos financers de la Unió Europea.
c) Incideixin en el mercat interior de la UE, incloses les infraccions que de les normes de la UE en matèria de competència i ajudes atorgades pels estats, així com, infraccions relatives al mercat interior en relació amb actes que infringeixin les normes de l'impost sobre societats o pràctiques la finalitat de les quals, sigui obtenir un avantatge fiscal que desvirtui l'objecte o finalitat de l'impost.
3.- Accions u omisions que puguin ser constitutives d'infracció penal o administrativa greu o molt greu. S'entendran incloses totes aquelles infraccions penals o administratives greus o molt greus que suposin un perjudici per la Hisenda Pública o la Seguretat Social
4.-Situacions de frau, corrupció o conflictes d'interès
La finalitat d’aquest canal és la de facilitar que qualsevol persona o servidor públic pugui comunicar conductes portades a terme per l'Administració municipal que resultin contràries als principis o a les regles ètiques i de bon govern,i a les normes d'aplicació tant locals, autonòmiques, estatals, com del Dret de la Unió Europea, que puguin ser constitutives d'infraccions penals o adminsitratives. També té com a finalitat enfortir la cultura de la informació i de les infraestructures d'integritat, com a mecanisme per prevenir i detectar amenaces a l'interés public i rebre alertes de posibles casos de frau, corrupció o conflictes d'interès.
D'acord amb la Transitòria 1ª de la LLei 2/2023 de protecció a l'informant, aquest canal de denúncies agrupa i unifica tots els altres canals, garantitzant en tos ells la protecció a l'informant i unificant els procediments.
Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona. No és necessari identificar-se ni signar cap document. En cas que la comunicació sigui anònima en la tramitació es preservarà l'anonimat. La confidencialitat i protecció de les persones que informin de les accions i omisions abans esmentades està garantida per qualsevol comunicació.
Quin cost té?
Cap
Quins documents s'han d'aportar?
No s’ha d’aportar cap documentació de manera obligatòria, tot i que és recomanable presentar la que es cregui necessària per fer més entenedor el fet que s’està exposant.
Cal que indiqui les meves dades?
No, les denúncies seran sempre anònimes sempre i quan la persona denunciant no indiqui expressament el contrari
Si les alertes són anònimes, com puc fer el seguiment?
Un cop formulada l’alerta es generarà un codi únic per identificar-la. Es podrà fer el seguiment de l’alerta introduint aquest codi al següent enllaç (posar enllaç). Aquest codi serveix també com acusament de rebuda. El denunciant pot informar d'un mitjà de comunicació perquè es pugui contactar amb ell i demanar documentació adicional
Què farà l'Ajuntament amb la denuncia/alerta presentada?
L’alerta serà rebuda per una persona designada per la Unitat Antifrau de l’Ajuntament, que la registrarà i realitzarà un filtratge sobre l’adequació del contingut de la mateixa. Si no es tracta d’una comunicació referent a accions u omisions que puguin ser constitutives d'infracions penals o administratives o contraries al dret de la Unió Europea en els termes previstos en la Llei 2/2023 es procedirà a l’arxiu. Si la comunicació efectivament conté informació d’una possible acció u omissio de les abans esmentades, es posarà en coneixement de la Unitat Antifrau, que farà una primera valoració sobre si es pot identificar la conducta alertada i si aquesta es considera versemblant.
En el cas que d’aquesta primera valoració no en resultin evidències de possible infracció, s’arxivarà la comunicació. En canvi, si de la primera valoració s’evidencia una possible infracció, la Unitat Antifrau iniciarà un expedient informatiu i durà a terme les tasques d’investigació i comprovació que consideri oportunes.
Si de la investigació en resulta una valoració negativa, la Unitat Antifrau elaborarà un informe al respecte i arxivarà l’expedient. En cas de valoració positiva, La Unitat Antifrau elaborarà un informe que remetrà al/la Secretari/a de l’Ajuntament perquè qualifiqui el fet i iniciï el procés per a exigir les responsabilitats civils, administratives o penals que corresponguin.
La Unitat Antifrau de l’Ajuntament s’ha de pronunciar en el termini màxim de 3 mesos a partir de la recepció de l’alerta. S’informarà de la decisió a la persona alertant en el cas que aquesta ho hagi sol·licitat. En cas d’alerta anònima es podrà fer el seguiment com s’indica en apartats anteriors.
Com es pot presentar?
Per internet, seguint el corresponent tràmit, o bé:
Presencialment, a qualsevol de les oficines de registre, els dies laborables ( de dilluns a divendres no festius ) de 9:00 a 14:00 hores :
Ajuntament, a la Plaça del Mercat 1 d'octubre de 2017, 6-9 ( 972 32 70 00 )
Centre cívic Vilartagues, a la Plaça Salvador Espriu s/n ( 972 82 01 01 )
Per correu postal, adreçant-se a :
Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols
Plaça del Mercat 6-9
17220 Sant Feliu de Guíxols ( Girona )
Quina documentació es lliurarà?
Còpia de la petició, justificant de la sol·licitud enviada
Unitat adm. responsable
Unitat Antifrau de l'Ajuntament de Sant Feliu que ho derivarà al Responsble de Gestió del sistema.
Garantia de compliment dels principis establerts a l'art. 9 de la LLei 2/2023 El tràmit de gestió de denúncies que consta en la pàgina web i en el protocol de Gestió s'adapta a les previsions de la LLei 2/2023 i garanteix els principis establerts en l'art. 9 de la referida LLei en la forma que consta en el document adjunt i en el pla antifrau de l'Ajuntament.
Canals de denuncia alternatius En el cas de que es vulgui formular una alerta i que aquesta sigui tractada per altres orangismes aliens a l’Ajuntament es pot acudit als següents canals: